Overslaan en naar de inhoud gaan

Laat het NVVK Serviceteam je ondersteunen!

Er komt veel op je af als financiële hulpverlener. De halvering van de aflosperiode, de basisdienstverlening, schuldregelingen zonder afloscapaciteit, noem het maar op. Het is al een hele uitdaging om alle ontwikkelingen zelf bij te houden en dan moet je ze ook nog op een goede manier in je organisatie implementeren.

Toegespitst op jouw praktijk

De accountmanagers van het NVVK Serviceteam zijn er speciaal voor om gemeenten, bewindvoerders, private partijen en schuldeisers te ondersteunen in het werk. Bijvoorbeeld als het gaat om het gebruiken van allerlei beschikbare hulpmiddelen die het proces van het schuldregelen versnellen, vergemakkelijken en verbeteren. Maar ze geven ook informatie en presentaties over de basisdienstverlening, het NVVK Kwaliteitskader en de NVVK Belofte. Altijd praktisch, op maat en toegespitst op jouw praktijk. Op locatie en online.

Win-win voor alle partijen

Je kunt het serviceteam inschakelen voor vrijwel alles wat jij nodig hebt om je werk voor de hulpvrager zo goed mogelijk te kunnen doen. Maar ook zo slim mogelijk, zodat administratieve lasten verminderd kunnen worden. Met als uiteindelijk doel om mensen met schulden sneller en beter te helpen. Een win-winsituatie voor alle partijen!

Wat kan jou helpen in je werk

Wat kan het serviceteam voor je doen?

Het serviceteam is een vraagbaak, maar komt ook naar je toe om je op maat van dienst te zijn. Online of op locatie. Hieronder een aantal voorbeelden van mogelijkheden. Maar neem vooral contact op met jouw specifieke vraag.

  • Nodig ons uit in je team of voor een koffiedate om je bij te laten praten over actualiteiten en nieuwe ontwikkelingen en mee te denken over uitdagingen.
  • Laat een quickscan doen van alle eerder genoemde hulpmiddelen. Wat is de bekendheid ervan in jullie organisatie en hoe worden ze gebruikt. Wat kan helpen ze meer en beter te gebruiken.
  • We kunnen je concreet op weg helpen met een toelichting op specifieke procesversnellers. Bijvoorbeeld een demo over het Schuldenknooppunt. Of uitleg over hoe je convenanten in de praktijk gebruikt en implementeert, ook in de software. Bijvoorbeeld over het lokale overheidsconvenant of het Aedes convenant met je woningcorporatie(s).
  • We bieden hulp bij het in beeld brengen van de doorlooptijden en het verkorten ervan.
  • We geven raad en daad bij de verbetering en optimalisatie van de samenwerking tussen bewindvoerders en gemeenten.
  • We geven praktisch advies om de overgang van Msnp naar Wsnp zo efficiënt en klantgericht mogelijk in te richten.
  • We kunnen je in contact brengen met andere schuldhulpverleners of schuldeisers in je regio.
  • We geven inspiratie en advies hoe je handen en voeten geeft aan de NVVK-Belofte.
  • We kunnen een presentatie geven over de keuzehulp voor de inzet van het saneringskrediet of een schuldregeling.

Wie zijn we?

De accountmanagers van het serviceteam zijn door de wol geverfd en komen uit de praktijk van de schuldhulpverlening. De meesten zijn daar nog werkzaam en combineren de functie met die van schuldhulpverlener. Ze weten dus goed wat er op de werkvloer speelt, pikken signalen op en gaan daar direct mee aan de slag.

Serviceteam - Asmae-Jeanette-Nico-Yaacoub (naast elkaar)