Nieuwe accountmanager voor Collectief Schuldregelen
Vanaf 15 maart versterkt Asmae Jazouli de accountmanagers van Collectief Schuldregelen. Ze staat te popelen om te beginnen bij de NVVK. 'Collectief schuldregelen is precies wat we nodig hebben.'
Wie is Asmae Jazouli?
‘Professioneel: iemand met ruime ervaring met veel kanten van de schuldhulpverlening, want ik heb 12 jaar gewerkt bij Stadsbank Leiden. Persoonlijk: ik ben 38 jaar en heb 3 kinderen van 14, 10 en 7. Ik kom oorspronkelijk uit Brabant; ben geboren en getogen in Tilburg. Dat verklaart mijn zachte g. Over uitspraak gesproken: mijn voornaam klinkt zo: Esmè. Dat maakt de spelling niet direct duidelijk.’
Waarom heb je op de vacature gereageerd?
‘Ik lees graag over nieuwe ontwikkelingen in het vak en houd de community bij. Daar las ik de oproep voor een accountmanager. Hoewel die er al een paar weken stond, ben ik toch gaan bellen. En met succes! Ik ga hier 24 per uur per week aan de slag. Voorlopig blijf ik ook een paar uur beschikbaar voor de Stadsbank Leiden, omdat ze voor een paar van mijn werkzaamheden nog geen vervanger hebben gevonden.’
‘In mijn vorige baan was de NVVK een autoriteit waar ik tegen opkeek. Toevallig heb ik vorig jaar ook de audit gedaan. Ik vind het dan ook heel bijzonder om er zelf te gaan werken. De reacties in mijn Leidse team waren ook heel enthousiast.’
Welke ervaring heb je in de schuldhulpverlening?
‘Ik ben begonnen als budgetbeheerder en verder gegaan als schuldhulpverlener. Daarna was ik een tijdje accountmedewerker. Ik onderhield contacten en had een brugfunctie tussen beleid en uitvoering. Het laatste jaar heb ik me met kwaliteit beziggehouden. In al die functies hield ik overzicht en had ik tegelijkertijd oog voor detail.’
Wat heb je met Collectief Schuldregelen?
‘Over die aanpak hoorde ik een jaar geleden voor het eerst. Het triggerde me meteen. Ik dacht: dat is precies wat we nodig hebben. Schuldenregelen kan sneller, dus ik vind dat alles wat daaraan bijdraagt gestimuleerd moet worden. Niet alleen Collectief Schuldregelen, maar ook het Schuldenknooppunt. Ik heb me er in Leiden ook hard voor gemaakt om meer gebruik te maken saneringskredieten, daar sluit dit wel heel mooi bij aan.’
‘Uit de periode dat ik in de uitvoering werkte herinner ik me hoeveel veel tijd er verloren ging met communiceren met schuldeisers. Brieven versturen, nabellen, dan waren de brieven weer niet ontvangen en dan ging je ze mailen. Dat is niet meer van deze tijd. Onze corebusiness is ten slotte het helpen van klanten. door Door collectieve afhandeling houd je daar meer tijd voor over .’
Zo te horen kun je organisaties wel enthousiast maken…
‘Ik heb er ook heel veel zin in. Ik weet nog niet precies wat de taakverdeling is en of ik vooral gemeenten of schuldeisers ga benaderen. Dat maakt me ook niet uit, want één van mijn sterke kanten is dat ik me heel goed kan aanpassen aan een gesprekspartner.’