Nog 2 plekken over, meld je organisatie aan
Dit is waarom je mee wil doen aan het gratis onderzoek naar 'klantbeleving'
Hoe ervaren hulpvragers de ontvangst bij jouw organisatie? Voelen ze zich goed geholpen? Welke drempels zien ze? Op die vragen krijg je antwoord als je meedoet aan ons onderzoek hoe jij de NVVK Belofte aan hulpvragers inhoud geeft.
'Hoe meer leden meedoen, hoe beter we in beeld krijgen in hoeverre schuldhulpverlening in Nederland op één lijn zit.' Dat zegt Marjolein Kaptijn, kwaliteitsmedewerker bij Zaffier, over haar motief om voor de tweede keer mee te doen met ons onderzoek naar de NVVK Belofte.
Marjolijn Kaptijn
Belofte in zesvoud
De NVVK Belofte bestaat uit zes uitgangspunten. Hierin staat wat hulpvragers aan dienstverlening van NVVK-leden mogen verwachten. Neem je deel aan het onderzoek, dan ontvang je (een link naar) een vragenlijst die je kunt verspreiden onder de hulpvragers van jouw gemeente. Na afloop van het onderzoek krijg je de op jouw gemeente toegespitste onderzoeksresultaten. Zo zie je direct hoe de hulpvragers de dienstverlening van jouw gemeente ervaren en wat je zo nodig kunt doen om deze te verbeteren.
'Ten tijde van het eerste onderzoek stonden we op het punt om op te gaan in Zaffier als organisatie', vertelt Marjolein Kaptijn. 'Een goed moment om te toetsen bij onze klanten hoe ze zich geholpen voelen. Er kwam een mooi beeld uit, met een positief waarderingscijfer: een 7,9.'
Waardevolle aanbevelingen
'We kregen terug dat we het goed doen en wat me opviel was dat er best veel respons kwam van klanten. Voor sommige klanten bleek onze dienstverlening niet goed duidelijk, en sommige hulpvragers gaven aan dat ze het gevoel hadden geen fouten te mogen maken. Dat zijn dan weer waardevolle aanbevelingen voor onze organisatie.'
'Inmiddels bedienen we een groter gebied en doen we opnieuw mee aan het onderzoek. We zijn benieuwd wat nu de resultaten zijn. Waar doen we het goed, en waar ervaren klanten nog drempels? Het zou goed zijn als veel NVVK-leden meedoen met dit onderzoek. Dat geeft een duidelijk beeld of we als schuldhulpverlening landelijk ook op één lijn zitten.'
Snelle aanmelders doen gratis mee
De eerste vijftien leden die zich hiervoor aanmelden, kunnen gratis meedoen. Op 30 september van 14.00-15.00 uur organiseert BMC een online startbijeenkomst met alle informatie. Heb je interesse? Meld je dan hier aan voor deze bijeenkomst.
Kan je niet meedoen op 30 september? Neem dan contact op met Liselotte Maas, contactgegevens staan hiernaast.