Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Help je klanten bij een hoge energierekening

Help je klanten bij een hoge energierekening

De echte pijn van de energiecrisis komt nog, want energieleveranciers verkopen tot nu toe nog energie die relatief goedkoop werd ingekocht. Maar de consumententarieven stijgen al, en de betaalachterstanden ook. Schuldhulpverleners en hun klanten gaan uitdagende tijden tegemoet. Daarom organiseren we een online bijeenkomst waarmee je je kunt voorbereiden op wat er op ons afkomt.

Voor wie?

Bewindvoerders en schuldhulpverleners

Programma

  • Inleiding
  • Het herziene convenant NVVK – Energie-Nederland
  • Ervaring met energie-armoede
  • Tools voor financiële dienstverleners: portal Verlicht van Vattenfall

Inhoud van de online bijeenkomst

Steeds meer klanten van financiële dienstverleners komen door de hoge energieprijzen in de problemen. Het is zoeken naar een goede koers om hen te helpen. In deze donderdagmiddagsessie gaan we in op:

  • Hoe het herziene convenant zorgt voor schuldenrust en maatwerkafspraken met energieleveranciers ondersteunt.
  • Welke handvatten je hebt om je klanten te helpen: do’s en don’ts.
    Hoe anderen in de praktijk omgaan met energie-armoede.
  • Een voorbeeld van samenwerking met de energieleverancier: de mogelijkheden van het portal Verlicht van Vattenfall.

Achtergrondinformatie

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.