Help je klanten bij een hoge energierekening
De echte pijn van de energiecrisis komt nog, want energieleveranciers verkopen tot nu toe nog energie die relatief goedkoop werd ingekocht. Maar de consumententarieven stijgen al, en de betaalachterstanden ook. Schuldhulpverleners en hun klanten gaan uitdagende tijden tegemoet. Daarom organiseren we een online bijeenkomst waarmee je je kunt voorbereiden op wat er op ons afkomt.
Voor wie?
Bewindvoerders en schuldhulpverleners
Programma
- Inleiding
- Het herziene convenant NVVK – Energie-Nederland
- Ervaring met energie-armoede
- Tools voor financiële dienstverleners: portal Verlicht van Vattenfall
Inhoud van de online bijeenkomst
Steeds meer klanten van financiële dienstverleners komen door de hoge energieprijzen in de problemen. Het is zoeken naar een goede koers om hen te helpen. In deze donderdagmiddagsessie gaan we in op:
- Hoe het herziene convenant zorgt voor schuldenrust en maatwerkafspraken met energieleveranciers ondersteunt.
- Welke handvatten je hebt om je klanten te helpen: do’s en don’ts.
Hoe anderen in de praktijk omgaan met energie-armoede. - Een voorbeeld van samenwerking met de energieleverancier: de mogelijkheden van het portal Verlicht van Vattenfall.
Achtergrondinformatie
- 22 april 2022 - Nieuw convenant tussen Energie-Nederland en NVVK treedt in werking
- 26 april 2022 - Vaak hebben mensen met schulden recht op de energietoeslag - check het voor jouw hulpvragers!
- 30 maart 2022 - Hoe help je mensen in een schuldregeling als de energierekening explodeert?
- 15 april 2022 - Zorg dat je klant zo nodig voorschotbedragen aanpast