Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Basisdienstverlening: wat kan er nu al en hoe fix je dat?

  • Online Donderdagmiddagsessie NVVK

Basisdienstverlening: wat kan er nu al en hoe fix je dat?

Ze staan voor je klaar en je kunt er meteen mee aan het werk: de 8 elementen van de basisdienstverlening die al volop ingezet kunnen worden. Zijn ze al beschikbaar in jouw organisatie? En hoe kun je hiermee voortvarend aan de slag? In deze online sessie gaan we daarover graag met jou en deskundigen in gesprek. 

Door de basisdienstverlening trekken we de dienstverlening aan mensen met problematische schulden in alle Nederlandse gemeenten gelijk. Stapsgewijs wordt de basisdienstverlening komende jaren ingevoerd. In deze sessie praten we je bij over wat gemeenten nu al kunnen inzetten.

Hoe breng je het in de praktijk? 

Gesprekleider Joeri Eijzenbach was nauw betrokken bij de totstandkoming van de basisdienstverlening en gaat in gesprek met collega’s van het NVVK Serviceteam over het in praktijk brengen van deze eerste elementen uit de basisdienstverlening. 

Elementen Basisdienstverlening direct

Te gast tijdens deze online donderdagmiddagsessie is Asmae Jazouli, zij is sinds kort accountmanager bij de NVVK en maakt deel uit van het Serviceteam. Daarbinnen is zij verantwoordelijk voor de Verwijsindex Schuldhulpverlening (VISH). VISH is een al jaren beschikbaar instrument voor gemeenten om hulpvragers sneller schuldenrust te bezorgen.

Je hoort ook hoe Joëlle van Kommer bij Stadsring in Amersfoort werkt aan Basisdienstverlening. Welke inspanning is er voor nodig, wat is het effect op hulpvragers en welke impact heeft het op je eigen werkprocessen?

Beleidsmedewerker Marit van Wijenberg schetst het perspectief van het ministerie van Sociale Zaken op het belang van basisdienstverlening.

Meld je snel aan en praat mee over dit belangrijke onderwerp.

Beeldmerk Basisdienstverlening

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.