Zorgverzekeringslijn helpt in omgang met wanbetalers
Zorgverzekeringslijn helpt in omgang met wanbetalers
30 juni 2020
Ruim 600.000 mensen hebben een betalingsachterstand op de premie van hun zorgverzekering. Bij een op de drie duurt die achterstand al langer dan een half jaar. Hoe is de situatie in de gemeente waar jij werkt? De mensen van de Zorgverzekeringslijn weten het.
Lees verder (Alleen voor NVVK-leden)
Gerelateerd nieuws
-
Vier inzichten uit onze online sessie over de Kennisgeving
21 november 2024
‘Als klanten weten dat wij duidelijk communiceren met schuldeisers geeft dat rust en vertrouwen in het proces’, weet Asmae Jazouli van het NVVK Serviceteam. ‘De Kennisgeving biedt die duidelijkheid.’ Een terugblik op onze Donderdagmiddagsessie over dit onderwerp.
-
‘Je krijgt meer grip op wat er met klanten gebeurt die je doorverwijst naar de schuldhulpverlening’
21 november 2024
Waterbedrijf Evides zet al een kleine twee jaar 'Warm doorverwijzen' in, waarbij klanten met betalingsachterstanden direct worden doorverwezen naar de schuldhulpverlening. ‘Water is niet de duurste vaste last en juist daarom denken wij: als deze rekening al niet meer betaald wordt, is er waarschijnlijk meer aan de hand.’
-
Handig: een Kennisbankpagina over bewind aanvragen door je college van B&W
20 november 2024
Wat doe je als het herhaald aanbieden van hulp (bijvoorbeeld vanuit vroegsignalering) niet het gewenste effect heeft? En er kinderen in het spel zijn, terwijl huisuitzetting of afsluiting van water of warmte dreigt? De inzet van schuldenbewind op verzoek van B&W is dan een optie.