De NVVK Belofte: wat mag Nederland van ons verwachten?
De NVVK Belofte: wat mag Nederland van ons verwachten?
31 augustus 2020
Als een hulpvrager zich meldt, hoe lang mag het dan duren voor er een eerste gesprek plaatsvindt? En hoe zorg je ervoor dat elke hulpverlener bij zijn werk uitgaat van, bijvoorbeeld, de laatste inzichten van de gedragspsychologie? Dat en meer wordt allemaal opgenomen in de NVVK Belofte.
Lees verder (Alleen voor NVVK-leden)
Gerelateerd nieuws
-
Haarlems team Schulddienstverlening vraagt zich af: wat doen we eigenlijk met de NVVK Belofte?
11 juni 2024
‘Wij werken vanuit vertrouwen’ en ‘bij ons valt niemand buiten de boot’. Het zijn mooie woorden uit de NVVK Belofte. Hoe pas je die toe in de vaak weerbarstige praktijk van de schuldhulpverlening? Het Haarlemse team Schulddienstverlening (SDV) formuleerde tijdens een werksessie een paar concrete acties om daar stappen in de zetten.
-
NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening
24 maart 2025
Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!
-
‘Hulpvragers ervaren het soms nét anders’
29 april 2025
Al hebben organisaties hun schuldhulpaanbod nog zo goed ingericht, er kunnen altijd blinde vlekken zijn. Het klanttevredenheidsonderzoek van de NVVK nam het aanbod van 17 leden onder de loep. Onder andere Kredietbank Midden-Groningen vertelde daar onlangs over tijdens een Donderdagmiddagsessie.