NVVK Belofte zet klant centraal
‘Bouw een vertrouwensband op vanuit oprechte interesse’
NVVK Belofte zet klant centraal
13 april 2021
Wat betekent de NVVK Belofte voor de manier waarop NVVK-leden hun werk doen? We vroegen een schuldeiser, een schuldhulpverlener en een ervaringsdeskundige om te reageren op onze zesdelige Belofte. Maak kennis met Alies, Ruud en Karin.
Opgesteld met belanghebbenden
Het filmpje werd voor het eerst getoond op de NVVK Studiedag. De inhoud van de Belofte kwam tot stand na sessies met leden, schuldeisers en ervaringsdeskundigen. Vorig jaar zette de NVVK-ledenvergadering haar handtekening onder de tekst. Op de vraag hoe bekend de deelnemers aan de studiedag met de Belofte zijn, antwoordden ze dit:

En op de vraag welke onderdelen van de Belofte de deelnemers het meest uitdagend vinden was dit het antwoord: 
De NVVK Belofte vloeit voort uit het nieuwe Kwaliteitskader van de NVVK. Dat spoort leden aan om niet tevreden te zijn als alle vinkjes gezet zijn. Het daagt ze uit om zichzelf continu te ontwikkelen, waarbij de klant centraal staat.
Gerelateerd nieuws
-
Haarlems team Schulddienstverlening vraagt zich af: wat doen we eigenlijk met de NVVK Belofte?
11 juni 2024
‘Wij werken vanuit vertrouwen’ en ‘bij ons valt niemand buiten de boot’. Het zijn mooie woorden uit de NVVK Belofte. Hoe pas je die toe in de vaak weerbarstige praktijk van de schuldhulpverlening? Het Haarlemse team Schulddienstverlening (SDV) formuleerde tijdens een werksessie een paar concrete acties om daar stappen in de zetten.
-
NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening
24 maart 2025
Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!
-
Dit is waarom je mee wil doen aan het gratis onderzoek naar 'klantbeleving'
24 september 2024
Hoe ervaren hulpvragers de ontvangst bij jouw organisatie? Voelen ze zich goed geholpen? Welke drempels zien ze? Op die vragen krijg je antwoord als je meedoet aan ons onderzoek hoe jij de NVVK Belofte aan hulpvragers inhoud geeft.