- Home
- Main menu
- Actueel
- Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Prikkel om kwaliteit verder te verbeteren
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
27 april 2021
Ons nieuwe Kwaliteitskader definieert 7 prestatiegebieden en 4 ontwikkelniveaus per prestatiegebied. Bij elkaar levert dat een goed beeld op hoe de NVVK haar leden stimuleert om zich te ontwikkelen. Het doel: meer kwaliteit leveren, in het belang van hulpvragers en van schuldeisers. Op onze website vind je nu een interactieve variant van het Kwaliteitskader. Handig!
Het Kwaliteitskader is ontwikkeld in samenwerking met leden, onder begeleiding van adviseurs op het gebied van kwaliteitsnormen voor professionele dienstverleners. In het najaar van 2020 is het nieuwe Kwaliteitskader aangenomen op de Algemene ledenvergadering van de NVVK.
Het nieuwe Kwaliteitskader brengt een manier van auditing met zich mee die zich minder richt op het afvinken van de aanwezigheid van protocollen en procedures. Veel meer gaat het om het prikkelen van organisaties om na te gaan wat nodig is in hun specifieke situatie.
In 2021 doen de eerste leden ervaring op met de nieuwe manier van auditen. We gebruiken dit jaar ook voor de fijnafstelling van het nieuwe kader. In 2022 worden alle audits gedaan met het nieuwe Kwaliteitskader als uitgangspunt.
Bekijk het interactieve Kwaliteitskader
Gerelateerd nieuws
-
Schagen regelt schuld in 100 dagen, door strak proces met vaste consulenten
18 november 2024
In minder dan 100 dagen een schuldregeling tot stand brengen, het kan! In een serie interviews vragen we NVVK-leden met korte doorlooptijden om tips. In Schagen is de toegang tot schuldhulp laagdrempelig. En er gaat geen tijd verloren door overdracht. 'We zitten er kort op, kunnen de casus goed regisseren en zijn heel betrokken.'
-
'Trots versterkt hier taboe op schulden'
25 oktober 2024
De gemeente Noardeast-Fryslân mag zich sinds deze zomer NVVK-lid noemen en heeft daar ook hard voor gewerkt. ‘Het lidmaatschap stimuleert ons om onze dienstverlening steeds verder te ontwikkelen en zo te voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen.’
-
Dit is waarom je mee wil doen aan het gratis onderzoek naar 'klantbeleving'
24 september 2024
Hoe ervaren hulpvragers de ontvangst bij jouw organisatie? Voelen ze zich goed geholpen? Welke drempels zien ze? Op die vragen krijg je antwoord als je meedoet aan ons onderzoek hoe jij de NVVK Belofte aan hulpvragers inhoud geeft.