- Home
- Main menu
- Actueel
- Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
Prikkel om kwaliteit verder te verbeteren
Interactief Kwaliteitskader geeft snel inzicht in wat we van NVVK-leden verwachten
27 april 2021
Ons nieuwe Kwaliteitskader definieert 7 prestatiegebieden en 4 ontwikkelniveaus per prestatiegebied. Bij elkaar levert dat een goed beeld op hoe de NVVK haar leden stimuleert om zich te ontwikkelen. Het doel: meer kwaliteit leveren, in het belang van hulpvragers en van schuldeisers. Op onze website vind je nu een interactieve variant van het Kwaliteitskader. Handig!
Het Kwaliteitskader is ontwikkeld in samenwerking met leden, onder begeleiding van adviseurs op het gebied van kwaliteitsnormen voor professionele dienstverleners. In het najaar van 2020 is het nieuwe Kwaliteitskader aangenomen op de Algemene ledenvergadering van de NVVK.
Het nieuwe Kwaliteitskader brengt een manier van auditing met zich mee die zich minder richt op het afvinken van de aanwezigheid van protocollen en procedures. Veel meer gaat het om het prikkelen van organisaties om na te gaan wat nodig is in hun specifieke situatie.
In 2021 doen de eerste leden ervaring op met de nieuwe manier van auditen. We gebruiken dit jaar ook voor de fijnafstelling van het nieuwe kader. In 2022 worden alle audits gedaan met het nieuwe Kwaliteitskader als uitgangspunt.
Bekijk het interactieve Kwaliteitskader
Gerelateerd nieuws
-
NVVK zoekt nieuw lid Kernteam Kwaliteit
9 december 2024
Ben jij geïnteresseerd in de kwaliteit van financiële hulpverlening? Meld je dan aan voor ons Kernteam Kwaliteit. Samen met andere NVVK-leden geef je advies over inhoudelijke & beleidsmatige thema’s. Het Kernteam bestaat uit acht leden. Vanwege aflopende zittingstermijnen hebben we in 2025 plaats voor drie nieuwe teamleden.
-
‘Wees niet te bang voor een dwangakkoord’
26 november 2024
Sneller een schuldregeling tot stand brengen, het kan! In deze serie interviews vragen we leden met (relatief) korte doorlooptijden en NVVK-collega’s om hun tips en ervaringen. Deze keer: Tom Appelboom, directeur Schuldhulpverlening en budgetbeheer bij Verder Financiële Zorgverlening.
-
DDAS neemt mist weg voor gemeenten door eenduidige data rond financiële hulpverlening
25 november 2024
DDAS, het project dat data rond armoede en schulden efficiënt bij elkaar brengt, creëert ongekende inzichten in het effect van het hulpaanbod aan inwoners met financiële zorgen. Dat zei de Utrechtse beleidsmedewerker schuldhulpverlening Martijn Schut tijdens onze Dinsdagmiddagsessie ‘DDAS, de nieuw standaard voor gegevensverzameling’. Je kunt de sessie hier terugkijken.