Maatwerk bij multiproblemen: hoe doe je dat?
Donderdagmiddagsessie over Programma Maatwerk Multiprobleemhuishoudens
Maatwerk bij multiproblemen: hoe doe je dat?
26 januari 2022
Als jouw hulpvrager he-le-maal klem zit en meerdere problemen heeft, wat kan je dan doen? Neem deel aan onze Donderdagmiddagsessie over onorthodoxe oplossingen. Je hoort welke mogelijkheden er zijn om zelfs de moeilijkste dossiers vlot te trekken.
Meer slagkracht. Mandaat. Bevoegdheden. Hoe vaak zit je daar niet om verlegen als financieel hulpverlener? Je ziet je hulpvrager klem zitten, en je zoekt een uitweg. Daarvoor is er het Programma Maatwerk Multiprobleemhuishoudens (PMM). Het PMM is domeinoverstijgend en bestaat sinds 2019. Vijf ministeries, gemeenten en landelijke uitvoeringsorganisaties als Belastingdienst, CAK, CJIB, DJI, DUO, SVB, UWV en Verslavingsreclassering werken erin samen om onder andere financiële hulpverleners meer slagkracht, mandaat en bevoegdheden te geven.
In een Donderdagmiddagsessie op 10 februari van 13:00 uur tot uiterlijk14:30 uur delen we de ervaringen die inmiddels zijn opgedaan met deze bijzondere aanpak. Daarbij concentreren we ons op financiële hulpverlening.
Geef je hier op
Hier lees je meer over het PMM

Gerelateerd nieuws
-
Haarlems team Schulddienstverlening vraagt zich af: wat doen we eigenlijk met de NVVK Belofte?
11 juni 2024
‘Wij werken vanuit vertrouwen’ en ‘bij ons valt niemand buiten de boot’. Het zijn mooie woorden uit de NVVK Belofte. Hoe pas je die toe in de vaak weerbarstige praktijk van de schuldhulpverlening? Het Haarlemse team Schulddienstverlening (SDV) formuleerde tijdens een werksessie een paar concrete acties om daar stappen in de zetten.
-
Handig: deze online sessie vertelt je hoe je gebruik maakt van het Noodfonds Energie
7 april 2025
Dit jaar keert het Noodfonds Energie voor het laatst uit aan huishoudens met een -voor hun inkomen- extreem hoge energierekening. Deze keer komen ook huishoudens met een blokaansluiting in aanmerking voor steun. Hoe het werkt wordt deze week door de mensen van het Noodfonds uitgelegd in 3 online sessies.
-
NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening
24 maart 2025
Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!