- Home
- Main menu
- Actueel
- Vroegsignalering: wat is er veranderd en hoe onderteken je nieuwe overeenkomsten?
Vroegsignalering: wat is er veranderd en hoe onderteken je nieuwe overeenkomsten?
Deze graphic vertelt je alles wat je moet weten
Vroegsignalering: wat is er veranderd en hoe onderteken je nieuwe overeenkomsten?
15 maart 2023
De vroegsignaleringsafspraken zijn al een poosje geleden enigszins aangepast. We hebben alle veranderingen voor je samengevat in een informatieve infographic. Die eindigt met een oproep, want je moet er wel wat voor doen om de nieuwe afspraken te laten functioneren in jouw organisatie.
Opnieuw versturen & ondertekenen
Vrijwel alle gemeenten in Nederland zijn inmiddels aangemeld voor het NVVK signingportaal. In dit portaal zijn medio december nieuwe overeenkomsten klaargezet voor zowel drinkwaterbedrijven als energiemaatschappijen.
De gemeentelijke contactpersoon vroegsignalering kan als enige deze overeenkomsten versturen ter ondertekening. Dit is de contactpersoon zoals opgegeven bij aanmelding voor het NVVK signingportaal en deelname aan het Landelijke Convenant Vroegsignalering. Twijfel je of de contactpersoon voor jouw gemeente of gemeenschappelijke regeling nog actueel is, stuur dan een mail naar projecten@nvvk.nl. Wil je de contactpersoon wijzigen, stuur dit verzoek dan naar helpdesk@inforing.nl.
Meer weten?
Bekijk de webpagina Landelijk Convenant Vroegsignalering
Gerelateerd nieuws
-
Vier inzichten uit onze online sessie over de Kennisgeving
21 november 2024
‘Als klanten weten dat wij duidelijk communiceren met schuldeisers geeft dat rust en vertrouwen in het proces’, weet Asmae Jazouli van het NVVK Serviceteam. ‘De Kennisgeving biedt die duidelijkheid.’ Een terugblik op onze Donderdagmiddagsessie over dit onderwerp.
-
‘Je krijgt meer grip op wat er met klanten gebeurt die je doorverwijst naar de schuldhulpverlening’
21 november 2024
Waterbedrijf Evides zet al een kleine twee jaar 'Warm doorverwijzen' in, waarbij klanten met betalingsachterstanden direct worden doorverwezen naar de schuldhulpverlening. ‘Water is niet de duurste vaste last en juist daarom denken wij: als deze rekening al niet meer betaald wordt, is er waarschijnlijk meer aan de hand.’
-
Handig: een Kennisbankpagina over bewind aanvragen door je college van B&W
20 november 2024
Wat doe je als het herhaald aanbieden van hulp (bijvoorbeeld vanuit vroegsignalering) niet het gewenste effect heeft? En er kinderen in het spel zijn, terwijl huisuitzetting of afsluiting van water of warmte dreigt? De inzet van schuldenbewind op verzoek van B&W is dan een optie.