Riverty handelt schuldregelingen PayPal voortaan zelf af
Incassopartner verwijst niet meer door
Riverty handelt schuldregelingen PayPal voortaan zelf af
6 maart 2024
Wie PayPal tegenkomt op schuldenlijsten, krijgt vaak moeilijk contact met dit Californische bedrijf, en moet lang wachten op een reactie. De ervaringen van een aantal leden met PayPal hebben we aangekaart bij Riverty, dat voor veel PayPal-vorderingen de incasso doet. Het resultaat: voortaan kun je met het in Nederland gevestigde Riverty schuldregelingen overeenkomen.
Aanleiding voor de gesprekken waren verschillende signalen van leden over de contacten met PayPal. In NVVK-verband hebben we concrete dossiers bij leden verzameld en voorgelegd aan Riverty.
Beter bereikbaar, sneller reactie
'Dat leidde ertoe dat Riverty niet meer het dossier sluit en doorverwijst naar PayPal zodra een financiële hulpverlener zich bij Riverty meldt. Dit was voorheen wel het geval', zegt NVVK-beleidsadviseur Kyra Sandvliet. 'De toezegging zou het proces voor een groot deel moeten verbeteren, zoals de bereikbaarheid en reactietermijn.'
Kyra Sandvliet
Riverty wil helpen bij andere vorderingen
'Riverty gaat alleen de schuldregelingen afhandelen voor de PayPal-vorderingen die zij namens hen int' benadrukt Sandvliet. 'Maar tijdens onze gesprekken bood Riverty wel spontaan aan om voor andere vorderingen van PayPal een bemiddelende rol te spelen. Dus als je blijft vastlopen met een PayPal-vordering en Riverty is niet de incassopartij, dan kan je jouw dossier alsnog bij hen voorleggen.' Gebruik hiervoor de contactgegevens zoals specifiek voor PayPal vermeldt op de Riverty-convenantpagina (alleen voor leden)
Bespreek ervaringen of vragen rond Riverty en PayPal op onze community
Gerelateerd nieuws
-
Gebruik de Kennisgeving uit het convenant
27 augustus 2024
Weet jij al dat je met de Kennisgeving heel snel schuldenrust kunt realiseren voor de hulpvrager? De Kennisgeving is standaard opgenomen in de convenantafspraken met schuldeisers.
-
‘Je krijgt meer grip op wat er met klanten gebeurt die je doorverwijst naar de schuldhulpverlening’
21 november 2024
Waterbedrijf Evides zet al een kleine twee jaar 'Warm doorverwijzen' in, waarbij klanten met betalingsachterstanden direct worden doorverwezen naar de schuldhulpverlening. ‘Water is niet de duurste vaste last en juist daarom denken wij: als deze rekening al niet meer betaald wordt, is er waarschijnlijk meer aan de hand.’
-
Incassopartners bol passen werkwijze aan
11 november 2024
Bol wijzigde de afspraken met haar incassopartners. De incassopartners geven dat nu gefaseerd door aan schuldhulpverleners. Een van de partners (Accountor) stuurde inmiddels flink wat mails. Hoe moet je hierop reageren?