Onderzoek ervaring hulpvragers met NVVK Belofte
Doe mee en ontvang gerichte onderzoeksresultaten
Onderzoek ervaring hulpvragers met NVVK Belofte
2 september 2024
De NVVK herhaalt het onderzoek naar de ervaring van hulpvragers met de NVVK Belofte in de praktijk. BMC voert het onderzoek uit. Als lid kun je gratis deelnemen aan dit onderzoek.
De NVVK Belofte bestaat uit zes uitgangspunten. Hierin staat wat hulpvragers aan dienstverlening van NVVK-leden mogen verwachten. Neem je deel aan het onderzoek, dan ontvang je (een link naar) een vragenlijst die je kunt verspreiden onder de hulpvragers van jouw gemeente. Na afloop van het onderzoek krijg je de op jouw gemeente toegespitste onderzoeksresultaten. Zo zie je direct hoe de hulpvragers de dienstverlening van jouw gemeente ervaren en wat je zo nodig kunt doen om deze te verbeteren.
De eerste vijftien leden die zich hiervoor aanmelden, kunnen gratis meedoen. Op 30 september van 14.00-15.00 uur organiseert BMC een online startbijeenkomst met alle informatie. Heb je interesse? Meld je dan hier aan voor deze bijeenkomst.
Kan je niet meedoen op 30 september? Neem dan contact op met Liselotte Maas, L.maas@nvvk.nl, 06 15 00 43 37.
Gerelateerd nieuws
-
Haarlems team Schulddienstverlening vraagt zich af: wat doen we eigenlijk met de NVVK Belofte?
11 juni 2024
‘Wij werken vanuit vertrouwen’ en ‘bij ons valt niemand buiten de boot’. Het zijn mooie woorden uit de NVVK Belofte. Hoe pas je die toe in de vaak weerbarstige praktijk van de schuldhulpverlening? Het Haarlemse team Schulddienstverlening (SDV) formuleerde tijdens een werksessie een paar concrete acties om daar stappen in de zetten.
-
'Sociaal incasseren' vanaf vandaag de norm voor schuldeisers
25 maart 2025
Onder toeziend oog van koningin Máxima, erevoorzitter van Schuldenlab.nl, tekenden 28 publieke en private schuldeisers het gloednieuwe 'Afsprakenkader Sociaal Incasseren'. Ook NVVK-voorzitter Renate Richters zette haar handtekening. De inzet: kleine schulden klein houden.
-
NVVK-leden krijgen 7,8 voor dienstverlening
24 maart 2025
Hoe ervaren klanten de financiële hulpverlening van onze leden? Onderzoek laat zien dat hulpvragers heel tevreden zijn: gemiddeld kregen NVVK-leden een 7,8. Een dik compliment dus, maar er valt ook van de uitslagen te leren. Op 10 april bespreken we ze allemaal tijdens een Donderdagmiddagsessie. Meld je aan!