Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat zijn jouw ervaringen met het CJIB?

CJIB zoekt input financiële hulpverleners om dienstverlening te verbeteren

Wat zijn jouw ervaringen met het CJIB?

1 april 2025

Een betalingsregeling op maat. De noodstopprocedure. Een draagkrachtregeling. Een aangepaste standaardregeling. Het CJIB heeft veel mogelijkheden om mensen met financiële problemen te ondersteunen bij het betalen van hun boetes. Is het genoeg of is er meer nodig, wil het CJIB graag van financiële hulpverleners weten. Reageer!

'Bij het CJIB vinden we het essentieel dat mensen aan hun financiële verplichtingen kunnen voldoen op een manier die aansluit bij hun specifieke situatie. Voor mensen die niet in staat zijn om hun boete in één keer te betalen bieden wij diverse oplossingen. Van eenvoudige betalingsregelingen tot extra tijd om met een hulpverlener een passend betalingsvoorstel te doen', zegt senior klantonderzoeker Nienke Broeils.

Nienke Broeils CJIB

Nienke Broeils

Onnodige financiële problemen

'Helaas merken we dat veel mensen, inclusief hulpverleners, niet altijd volledig op de hoogte zijn van alle mogelijkheden. Dit kan ertoe leiden dat mensen door oplopende boetes onnodig in financiële problemen raken.'

Wat kan het CJIB nog meer doen?

Financiële hulpverleners hebben regelmatig te maken met hulpvragers die moeite hebben om CJIB-boetes in één keer te betalen. Het CJIB wil je graag informeren en up-to-date houden over actuele mogelijkheden en procedures, zodat jij hulpvragers optimaal kunt adviseren en ondersteunen.

Om na te gaan of de huidige informatiekanalen (onder andere de website, een Business Portaal en een Professional-lijn) voldoen lanceert het CJIB nu een enquête. Je helpt het CJIB enorm door de vragen even te beantwoorden.

Doe mee, dan maak je ook nog kans op een leuke cadeaubon. Alle antwoorden worden overigens anoniem verwerkt, ook als je je mailadres opgeeft om kans te maken op de cadeaubon. De vragenlijst is tot en met 30 april beschikbaar. 

Naar de CJIB-enquête